sjukdom och filmsortering

Det har inte blivit av att skriva nu på ett litet tag, för jag har varit sjuk hela förra veckan. Som vanligt så har man inte vett nog att vara hemma men jag var hemma tisdag, onsdag
, lördag och söndag iaf. Nu är jag nästan helt frisk bara halsen som j-vlas ännu.

Nåja, det är sånt som händer, nu äver till lite allvarligare saker nämligen fiilmsortering. Jag har börjat sortera min filmer, jag håller på och gör en lista i Excel där alla filmer får ett nummer som sen kommer att vara på fodralen. Jag skriver även genre, längdpå filmen skådespelare m.m. En sak jag skulle vilja göra men inte riktigt vet hur man gör eller jag vet inte ens om man kan göra det i excel man kanske måste ha ett annat program. Jag vill nämligen att när man trycker typ på ordet genre så ska den sortera allt efter det, eller nummer  om man trycker på det. Jag ska forska vidare på det. Just det en sak till nu kan man ringa till mig igen Yeah :P

ha det bra tills nästa gång.

Kommentarer
Postat av: TommyDaGreat

Jag tror att det ska gå att göra så. Om inte annat så går det att göra i Access eller vad det heter. Databasprogrammet. Det är smidigare för såna här saker.

Vi gjorde något liknande för våra band vi spelat in som små. Eller pappa gjorde. Fast det var länge sen så det skedde med papper och penna. Det hanns med ca 20 band eller nåt och de övriga 100 drygt fick vara. Och ja, jag spelade in MYCKET på VHS när jag var liten :P

2008-02-19 @ 04:00:44
URL: http://svammloextremo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0