Recept

Okej, jag har varit väldigt dålig på att skriva den senaste tiden, men jag har varken haft tid eller ork att skriva nåt men nu tänkte jag göra ett nytt försök. Idag när jag fyller år :). Tänkte jag skulle börja med att ge tips på ett bra recept som ni ska testa tycker jag ;)

LÄTTLAGAD FRUKTKAKA.

1 dl socker
4 ägg
2 dl torkad frukt
1 dl farinsocker
4 msk citronsaft
1 näve nötter
2 liter Whisky ta fram en mellanstor skål. Kolla Whiskyn genom att smaka.
Häll Whisky i ett decilitermått och drick.
Upprepa.
Sätt på elvispen.
Smaka återigen på Whiskyn, om den fortfarande håller kvaliten.

Blanda 1dl smör i en stor skål, lägg till 1 msk socker och vispa igen.
Kolla om Whiskyn fortfarande är god, drick ännu en kopp.
Schäng av elvischpen.
Knäck två hönor och schläng,med all torkad frukt...

Schätt på elvischpen igen...
Om den fjuktade torken fastnar i schålen, vrid loss den med en muvschkrejsel.
Schaka sen om Whiskyn fortfarande är god.
Schen schka du schila 2 dl schlat, De e inte schå noga.
kolla Whischkyn.

Schila citronsaften, lägg till en mat... sched... och schå socker eller nåt, va fan.
Schmörj ugnen.
Vrid kakfojmen på 200 grader, glöm inte att schtänga av elvischpen.
Schläng ut schålen genom fönschtret och... schå kolla schen Whischkyn.

Gå och lägg dig...
Vem fan vill ha fjuktkaka...?

Kommentarer
Postat av: Evelyn, i hemmet

Haha,hunbun,du är för söt :)

2008-01-24 @ 16:44:17
URL: http://ihemmet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0